Nagy Machinátor 3.1.163 és 3.1.164

Tájékoztatjuk, hogy Partnerközpontunkból mostantól aktuális programverzióként a 162-es verzió tölthető le, továbbá következő programverzióként megjelent a Nagy Machinátor Integrált Ügyviteli Rendszerünk legfrissebb 163-as és 164-es verziója.

Az alábbiakban összefoglaltuk a 163-as és 164-es verziók fontosabb fejlesztéseit. Részletes információkat a fejlesztési ciklusokhoz tartozó összefoglaló súgó topikokban és a Fejlesztések, javítások fejezetben olvashatnak.

Pénzügy

Adószám ellenőrzés vevőszámla betöltésnél a NAV Számla Importerben
A vevő irányú betöltéseknél megadható, hogy legyen-e adószám ellenőrzés a Saját címben tárolt adószám és az XML-ben lévő szállítói adószám között. A beállítás rögzíthető a Működési beállítások/Paraméterezésben is. Amennyiben van és nem azonos a két adószám, a számlá(kat) nem lehet betölteni.

Export számlakiegyenlítés küldése a Számlaközpontnak
A Számlakezelésben a funkció eddig csak a forintos vevőszámlákra működött, mostantól az export számlák kiegyenlítését is fel lehet küldeni a Számlaközpont felé. A működéshez szükséges a SzlaKözpKieg menüparaméter használata a Számlakezelés akcióban.

Bérszámfejtés

Munkaidőkerethez kapcsolódó listázási lehetőség
A munkaidőkeretet használóknak készültek új központi listák, amelyek leírása és lekérdezése a linkre kattintva érhető el.

Feliratok egyértelműsítése
A Személytörzs / Munkaköri besorolásban a társas és egyéni vállalkozóra vonatkozó rész felirata egyértelműsítésre került, mivel a munkaviszonyra vonatkozó minimumjárulék bevezetésével többen félreértették, hogy a dolgozóhoz itt be kell állítani a minimum járulékfizetést. Ez a blokk csak és kizárólag a társas és egyéni vállalkozó minimum járulékfizetési kötelezettségének beállítására szolgál, a munkaviszonyban összegfüggő minimum járulékfizetést nem kell külön beállítani, a program automatikusan figyeli, és nem is kikapcsolható.

 

Foglalkoztatói igazolás csoportos átadás
A Táppénzes papír leadás – OEP menüpontból indítható foglalkoztatói igazolás ÁNYK átadása már csoportosan is lehetséges. Amennyiben egy hónapon belül több dolgozót érintően is voltak olyan távollétek, amelyeket a Foglalkoztatói igazoláson jelenteni kell, a program egyidőben – több ÁNYK megnyitásával egyszerre végzi el az átadást, ezzel gyorsítva a munkafolyamatot.
 
Béremelésről értesítő nyomtatása

A Személy törzs / Személyi alapbér menüpontból eddig is lehetőség volt a béremelésről értesítőt nyomtatni a munkavállalónak. Ebben a verzióban a lista új köntöst kapott, formázható listává tettük, és egy központi listakép került beállításra hozzá. Bérelemelés értesítő – FormaID 3.000.009.214

Logisztika

Gyártási szám FIFO

Gyártási számos (egyedi termékazonosítóval) ellátott termékek esetén igény volt arra, hogy egy értékesítésmozgás ELÁBÉ-jának meghatározása során a program az adott gyártási szám konkrét beszerzési árát vegye kizárólag alapul.

Az igényre válaszul elkészítettük a Gyártási Szám FIFO értékelési módszert.
Normál esetben (lásd NyilvÁr paraméter) kizárólag a cikkszám alapján, a gyártási számtól függetlenül történik az ELÁBÉ meghatározása. A Gyártási szám FIFO aktiválása esetén a Cikkszám és Gyártási szám együtt képezik az ELÁBÉ meghatározás alapját.

További információ

Komissió utasítások lekérdezése
Egy raktárirányítási rendszerrel szemben támasztott alapvető követelmény, hogy átláthatóak legyenek a raktárban éppen zajló folyamatok. A komissió-kezelés funkcióban lehetőség van különböző szűrési szempontok szerint az utasítások lekérdezésére, azonban ezeken felül a különböző készletinformációs ablakokban is igény volt a folyamatban lévő raktári mozgások részletezése.

Készlet lekérdezés funkcióban elkészült az utasítások részletezésére vonatkozó lekérdezés. Le lehet kérdezni azokat a Kitárolási utasításokat, amelyek egy vevő számára fizikailag foglalják az árut egy konkrét raktár rekeszében, továbbá le lehet kérdezni a tervezett beszállításokat, áttárolásokat is. A Komissió részletezés művelettel igény esetén információt kapunk arról is, hogy konkrétan melyik vevő foglalja az árut.

További információ

Komissió foglalás lekérdezése

Vevő visszáru kezelése – komissió bizonylattal
Vevő visszáruzás támogatására a következő folyamatot lehet ezentúl a rendszerben üzembe helyezni. Ebben a folyamatban a visszáru igényt a szállítórendelés modulban lehet rögzíteni, majd meg lehet adni, hogy melyik számla vagy szállítólevél tételt kell visszáruzni. A visszaérkezett árut betárolási utasítással lehet a kijelölt helyre betárolni.

További információ

Vevő visszáru igény felvétele

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.