sERPa 3.0.119

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.0.119-es verziója! A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a Partnerközpontból letölthető Módosítási tájékoztatóból, a módosításokat főbb modulonként kiemelve a 3.0.119-as sERPa Súgóból.

Felhívjuk Partnereink figyelmét, hogy 2021. novemberétől változni fognak a sERPa vállalatirányítási rendszerünk működésének rendszerkövetelményei: megszűnik az SQL szerver 2014 adatbázis-kezelő sERPa támogatása!
A változásról részletesen korábbi cikkünkből tájékozódhatnak.

Kiemelt jelentősebb, érdekesebb fejlesztések
Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap menüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe

Tájékoztatjuk kedves Partnereinket, hogy a sERPa Integrált Vállalatirányítási Rendszer súgója a 121-es verziótól megújul, kizárólag online működésben lesz elérhető, az offline súgó frissítése megszűnik.

Keretrendszer

Ügyfél funkció gyorsítása
Átdolgoztuk az Ügyfél bevitel funkciót annak érdekében, hogy a mentési folyamatot tovább gyorsítsuk. Az ellenőrzések után küldött üzenetek ezentúl egyszerre jelennek meg, egy ablakban. A felhasználó így egyben láthatja, hány adat változtatást kell majd végeznie, ezeket egyszerre is meg tudja tenni és nem kell folyamatosan a felugró ablakok után többször is nekifutnia a műveleteknek.

Pénzügy

E-számla
Elektronikus számla (NAV felé hash kóddal küldött pdf)

Új, hasznos funkcióval bővült az E-számla modulunk a NAV online számla adatszolgáltatáshoz kapcsolódó lehetőségeket kihasználva, mellyel harmadik féltől függetlenül végezhetjük az e-számlázást. A 1/2018. (VI. 29.) ITM rendelet megteremtette annak lehetőségét is, hogy az elektronikus számlák archiválását az adatszolgáltatásba épített és az elektronikus számla adattartalmát védő hash-kóddal is lehet teljesíteni, más, e jogszabályban felsorolt módszerek mellett.

Elektronikus számla (NAV felé hash kóddal küldött pdf) megoldás segítségével a számlázási folyamatban az eladó oldalán létrejön egy elektronikus számla dokumentum (például: egy elektronikus aláírással és időpecséttel nem ellátott PDF fájl), melyre a megfelelő lenyomatképző algoritmusok egyikével az eladó rendszere hash-kódot képez. Ezt a hexadecimális számot a számláról adott adatszolgáltatás részeként közli a NAV-val.

NAV Számla Importer (OSA)
A modulban az alábbi áttekinthetőséget és gyorsabb adatfeldolgozást támogató fejlesztéseket végeztük:

Csoportos szűrés/kitöltés lehetősége
A fejlesztést követően NAV Számla Importer funkcióban lehetőség van a számlatételek csoportos szűrésére és csoportos kitöltésére egy új párbeszédablakban.
A számla tételek táblázat jobb felső sarkában található “Tétel csoportos kitöltése” ikonra kattintva hozható elő a párbeszédablak. A megjelenő ablakban az aktív számla tételeit tudjuk szűrve leválogatni. A leválogatás szűrési paraméterek nélkül is működik. Ebben az esetben az aktív számla összes tételét kilistázza a program. Ilyenkor kézzel kiválaszthatjuk a jelölőnégyzetekkel, hogy mely tételeket szeretnénk kitölteni. A jelölőnégyzetek alapértelmezetten be vannak pipálva. A tételeken a kitölthető mezők paraméterezése után a felhasználó egyszerre hajthatja végre a kitöltést. A kitöltés csak akkor lehetséges, ha előtte a leválogatás megtörtént.

Bisnode használata új ügyfél esetén
A fejlesztést követően az Ügyfél funkcióban lévő Adószám ellenőrzés (Bisnode) gombot kihelyezésre került a NAV Számla Importer (OSA) Ügyfélfelvétel ablakra.
A Számla ügyfél adatlap táblázat Felvétel oszlopában lévő ikonra kattintva jön fel az Ügyfél funkcióból már jól ismert Ügyfél felvétel ablak. Itt az adószám ellenőrzése gombra kattintva lehet az ellenőrzést megtenni, majd a Kitöltés gombbal lehet felvenni az adatokat.

Több szállítólevél kapcsolat esetén jelölés
Több szállítólevél kapcsolat esetén a Számlatételek mező(k)ben a csatolás után ” * ” jelzi, hogy több tétel van csatolva a számlához.

Logisztika

Számlázás, Visszáru – Fizetendő ablak kikapcsolása
A Kiskereskedelem Számlázás és Visszáru funkcióknál a Fizetendő ablak ki- és bekapcsolható a gyorsabb ügymenet érdekében. Ez a Számlázás paraméterben az új Fizetendő ablak megjelenítése mezőben állítható. A választható értékek: [Igen] / Nem / Választható. A Választható érték esetén az ügymenet közben a párbeszédablakon az eladó eldöntheti, hogy szükséges-e az ablak megjelenítése. Az alapértelmezett érték az “Igen”. Részletes leírást a súgóban olvashatnak.

Vevő- és Szállitó rendelés – keretrendelés ajánlása
A fejlesztés eredményeként a vevő- vagy szállító rendelés tétel import műveleténél a program beajánlja az élő keretrendeléseket (vevő vagy szállító függvényében). Több keretrendelés esetén a program azt a keretrendelés fogja elsőként ajánlani, ami beleesik az időkorlátba és az azonosítója korábbi. Az ajánlás nem végleges. A tétel importot követően megjelenik egy Keretrendelés mező, ahol a felhasználó eldöntheti melyik keretrendelésre szeretné rögzíteni a tételeket.

Webáruház

Shoprenter
Shoprenter webáruház kapcsolatunk működését bővítettük új lehetőséggel, mely a webáruházba kiküldendő termékek nevét befolyásolja. Erre akkor lehet szükség, ha eltérő feltételekkel szeretnénk értékesíteni a terméket egy bizonyos ügyfélkör számára (pl. kiszerelés változtatás). A beállítása a webáruház paraméterben egy új mezőben (Marketing név) történik.

NetGo
Termékkategória tétel nem átadása: N/A nem kiküldése

Netgo webáruház kapcsolatunkban készítettünk el egy olyan fejlesztést, mely elősegíti a webáruházak felé kiküldendő kategóriák használatát. Az új fejlesztéshez a webáruház paraméterben létrehoztunk egy új mezőt „Nem releváns kategória” néven. A mezőben megadhatunk egy szöveget, ezt a szöveget a felküldendő termékek besorolás tétel kódjaiban keressük, ahol megtaláljuk, azt a besorolást nem küldjük fel a termékkel. A fejlesztés célja, hogy kötelező, de bizonyos termékeknél nem releváns kategóriák ne jelenjenek meg a webáruházban. A fejlesztésről a súgóban olvashatnak bővebben.

Termelés

Munkalap generálás
A munkalapokat generálással felvevő gyártó ügyfeleinknek ajánljuk új fejlesztésünket, amelyek az alábbi lehetőségeket tartalmazzák:
– Megadhatjuk a generálásra kerülő munkalapok állapotát,
– egyéni technológiai utasítást választhatunk azért, hogy az alapértelmezett technológiai utasítás helyett ez alapján hozzuk létre a munkalapot,
– közvetlenül a generáló funkcióban módosíthatjuk a Gyártandó mennyiséget.
A Munkalap generálás újításairól a súgóban olvashatnak bővebben.

Foglalás – Erőforrás kiosztás
Kiegészítettük a Foglalás funkció Erőforrás kiosztás módjait. Ezzel tudjuk szabályozni az ütemezetlen munkalapok (munkalap műveletek) ütemezése során az erőforrások kiosztásának mikéntjét.
Ütemezéskor a munkalap műveletekben megadott erőforrás és anyagszükségletek, valamint a kezdési feltételek alapján a program megkeresi azt a legkorábbi időpontot, amikor minden rendelkezésre áll, majd ekkora időzíti (ütemezi) a feladatot. Meghatározza a művelet végrehajtásának kezdő és záró időpontját.
Az ütemezés során az ütemezett időtartamnak megfelelően a program megterheli az erőforrás csoport kapacitását és a beállított Erőforrás kiosztás szabályozás szerint a végrehajtást konkrét erőforráshoz rendeli vagy csoportszinten hagyja, hogy a felhasználó később saját maga dönthessen a hozzárendelésről.

 

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.