sERPa 3.0.103.

Partnerközpontunkból letölthető a sERPa integrált vállalatirányítási rendszer 3.0.103-as verziója! A fejlesztésekről, módosításokról részletesen értesülhet a honlapon található fejlesztési tájékoztatóból, vagy a jelentősebb módosításokat főbb modulonként kiemelve az internetről is elérhető 3.0.103 sERPa Súgóból.

Felhívjuk figyelmét, hogy a Windows 7 operációs rendszer sERPa-támogatása 2020. január 31-én megszűnt!
A program a 3.0.104 verziótól Windows 7 operációs rendszerrel biztonsági okokból nem indítható el! Amennyiben Önöknél van olyan kliens gép, ahol Windows 7 operációs rendszer fut, akkor javasoljuk, mielőbb frissítsen az újabb verziók valamelyikére. Kedvezményes ajánlatunkért, vagy ha segítségre van szüksége, keresse kollégáinkat a +36 1 481 9013 -as telefonszámon vagy az uzemeltetes@progen.hu címen!

Kiemelt jelentősebb fejlesztések, jogszabálykövetések​​

Az új funkciók jogosultsági okokból csak a sERPa Alap menüben találhatók meg. Azokat át kell másolni a használatukra jogosult felhasználók menüjébe.

Bérszámfejtés

A veszélyhelyzettel összefüggő változások miatt elkészült fejlesztések itt olvashatók.

  • Bérjegyzék, Bérkarton, Csoportos számfejtés számolás
    A dátum tartományok egyszerű megadása érdekében új nyomógombokat hoztunk létre:
    • Előző hónap
    • Tárgy hónap
    Rákattintva, a dátum tartomány mezőket a program automatikusan az előző/aktuális hónap kezdete és vége dátumával tölti ki.

Adó

  • Áfa bevallás
    Kifejlesztettük a 65-ös áfa bevallást alátámasztó analitika listázására szolgáló funkciót. Az analitika a 65-ös áfa bevallás funkció utolsó mentett verziójából számolja a sorok értékeit. Amennyiben módosítás történik egy számlán, úgy először a 65-ös bevallást kell újra kalkulálni, majd az analitikát újra tölteni.

Vevőanalitika

  • Hitelkeret ellenőrzés
    Módosítottuk a lejárt tartozás kezelés és a hitelkeret ellenőrzés algoritmusát. Az utánvétes és bankkártyás jellegű fizetési módok választása esetén a program mostantól a készpénzes jelleghez hasonlóan működik. Ez azt jelenti, hogy a hitelkeret ellenőrzés és a lejárt tartozás kezelés ellenőrzés nem veszi figyelembe az utánvétes és bankkártyás bizonylatokat, tehát úgy kezeli, mintha ki lenne fizetve.
    Átutalásimegbízás-javaslatban sem történik meg az ajánlás bankkártyás és utánvétes fizetési jellegű számlák esetén alapértelmezetten. Amennyiben mégis átutalással szeretnénk ezeket a számlákat kifizetni, akkor a Készpénzes számlák utalása menüparamétert kell beállítani Engedélyezett értékkel.

Szállítóanalitika

  • Számla érkeztetés
    Az igazolási folyamat új állapottal egészült ki: „Visszaküldve” állapot. A „Visszaküldve” állapot azt jelzi, hogy a soron következő igazoló nem fogadta be a számlát, és azt akarja, hogy mindenki, aki előtte már befogadta a számlát, az ő döntése alapján gondolja újra át a számla befogadását. „Visszaküldve” érték választása és rögzítése esetén az eddigi igazolások visszaállnak az eredeti állapotba (Folyamatban). Üzenetet küld ismét a program az igazolóknak. Ezt követően elkezdődhet ismét az igazolási folyamat. Amikor az első igazoló igazolja a számlát, akkor a visszaküldés is átvált (Folyamatban), hogy annak a személynek is kelljen igazolni, aki visszaküldte. A „Visszaküldve” és az „Elutasítva” állapot között az a különbség, hogy az Elutasítva állapot nem fog a korábbi igazolásokra hatást gyakorolni, azok állapota nem fog megváltozni.
  • A Számlaérkeztetés funkcióban történt két fontos módosítás.
    • Az első azon ügyfeleink számára lehet érdekes, akik Részlet típusú fizetési módot alkalmaznak a funkcióban. Ebben az esetben megjelenik egy “Részlet és visszatartás” elnevezésű fül, amelyet a Szállítószámlához hasonlóan kibővítettünk egy Típus és egy Megjegyzés mezővel az átláthatóság érdekében.

    • A másik fontos módosítás a funkción belül, hogy a Tétel fülön lévő Kapcsolódó bizonylatok alfület is bővítettük egy új táblázattal, amelynek a neve Rendelés-teljesítés. Ez azon ügyfeleinknek hasznos, akik szállítórendelés alapján töltik ki a számlaérkeztetést és szeretnék összekapcsolni a két bizonylatot. A kapcsolat a két bizonylat között a Szállítórendelés funkcióban is látható a Válasz/Kapcsolódó bizonylatok fülön belül, az érkeztetett számlát a bizonylat sorszámával és egy É betűvel jelöljük, így könnyen megkülönböztethető a szállítószámlától. Amennyiben az érkeztetett számlát szállítórendelésről töltjük ki Kitöltés bizonylatról művelettel, fontos, hogy megfelelő típust válasszunk. Szállítórendelés típus választása esetén az összes bizonylat közül van lehetőség választani, viszont a számlaérkeztetés a két bizonylat összekapcsolása nélkül készül el. Szállítórendelés-teljesítés típus esetén már csak a teljesített szállítórendelések közül van lehetőség választani és a program automatikusan elkészíti az összekapcsolást a két bizonylat között. Az új mezők információtartalmának másolása számlaérkeztetésből történő automatikus számla készítéskor és a szállítószámla számlaérkeztetésből történő kitöltésekor is megvalósul.

Rendelés-nyilvántartás

  • Automatikus üzenetek
    Bővítettük a Vevő rendelés tovább rendelésével kapcsolatos automatikus üzenet típusainkat. A bővítés célja, hogy szabályozhatóvá tegyük a rendelés tétel tulajdonságainak továbbvitelét az elkészülő rendelésre. A szabályozásra egy ki/be kapcsolható mezőt hoztunk létre a felületen, így igaz állapot esetén azok a rendelés tétel tulajdonságok kerülnek a készülő rendelés tételeire, melyek a megtalálhatók a cél rendelés bizonylat sorozaton is.
    A megvalósítás helyei: Rendelés – Vevő/belső rendelés szállítói továbbrendelése (Rendelés) és Rendelés – Vevő rendelés belső továbbrendelése (Rendelés) További adatok füle.
  • Vevőrendelés generálás
    Immár a Vevőrendelés generálás funkcióban is működik a Lejárt tartozás túllépés menü paraméter. Hatására a rendelés rögzítése előtt megvizsgálja a program, hogy van-e lejárt tartozása a vevőnek, illetve milyen beállítás vonatkozik erre az esetre és ennek megfelelően figyelmeztet, vagy tiltja a rendelés rögzítését.

Készlet

  • Szállítólevél
    A Kitöltés bizonylatról művelet új típussal bővült a Feladatra rendelést használó ügyfeleink igényeinek kielégítésére, e rendelés típus alapján is kitölthetjük bizonylatunkat. Korábban ezt a lehetőséget a Vevőrendelésről üzemmóddal használhattuk, ám a két típus közötti különbségek indokolttá tették ezt a fejlesztést. Részleteket a művelet Feladatra rendelés üzemmódjáról szóló súgóban találhatnak.
    A szállítólevélhez kapcsolódó aktákat felsoroló Kapcsolódó akták fül készült, amely megmutatja a kapcsolódó akták számán és nevén kívül azok aktuális állapotát és néhány további alapadatot, segítve ezzel az eseménykezelésben történt bejegyzések megtalálását.
  • Ártábla
    Időfüggő ártáblát alkalmazó felhasználóink számára jó hír, hogy az árazatlan időszakok elkerülésére és a kezelhetőség javítására elkésztettünk néhány fejlesztést. Egyrészt új ár rögzítésekor annak érvényesség kezdetét az előző ár záró dátumát követő napra ajánljuk. Ha esetleg ez nincs kitöltve, akkor az új ár kezdődátumát megelőző nappal lezárjuk az előző érvényességét, így gondoskodva a folytonosságról és az átfedések elkerüléséről. Másrészt, ha esetleg, kézi dátum módosítás eredményeként mégis árazatlan időszak keletkezne, akkor arra figyelmeztetünk. Ehhez a fejlesztés csomaghoz kapcsolódik még az is, hogy ha egy időfüggő ártáblában már szerepelnek árak, akkor a rendszer azt már nem engedi nem időfüggővé alakítani, mert ez számos problémát, többek között adatvesztést is eredményezhet.

Termelés​

  • Feladat áttekintés és lista
    Új lekérdezést készítettünk annak érdekében, hogy termelő partnereink listázhassák a végrehajtandó feladatokat, ami mutatja mit, mikor, milyen sorrendben kell gyártani. Igény esetén az áttekintés nyomtatható és kiosztható az érintetteknek.
    Működés:
    A ‘Feladat Áttekintés’ lekérdezés a megadott szűrési feltételeknek megfelelő ütemezett munkalap műveleteket jeleníti meg táblázatos formában Erőforrás típus / Erőforrás / Terv kezdés sorrendezés szerint. Az ütemezett feladatok nyomtatásához a ‘Feladatok’ lista áll rendelkezésre, amin a munkalap műveletek vonalkódja is megjelenhet.Részletes leírás a súgóban.
  • Alapanyag visszavétel
    Azon gyártó cégek számára ajánljuk a kifejlesztésre került Alapanyag visszavétel funkciót, amelyeknél a felhasználó különböző okok miatt szeretné a munkalapra már kiadott anyagokat részben vagy egészben készletre visszavenni.
    Működés:
    • Jogosultság esetén a Gyártási adatok rögzítése funkcióban az Alapanyag visszavétel opciót választva tudjuk rögzíteni a visszaveendő mennyiségeket.
    • A Termék gridben megjelennek azok a cikkek, amelyekre rögzítettünk felhasználást. Gyártási számos cikkeknél a Tétel táblázatban kerül részletezésre melyik gyártási számon mennyi anyag került kiadásra.
    • A Visszavétel mennyiség mezőben tudjuk megadni a készletre visszaveendő mennyiséget.
    • Jogosultság esetén a Visszavétel raktározási javaslat segítségével a felhasználó megadhatja, hogy melyik szállítólevélhez kapcsolódóan rögzíti a mennyiségeket és ezen kívül a raktárat, raktárhelyet is tudja módosítani. Egyébként fordított időrendi sorrendben határozzuk meg melyik szállítólevélhez kapcsolódóan vesszük vissza készletre az alapanyagokat.
    • Rögzítéskor generáljuk a bizonylatfüggő visszáru szállítóleveleket.
    Részletes leírás a súgóban.

 

 

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.